کاهش 80 دلاری ارزش طلای جهانی

گزارش اخیر رویترز نشان می‌دهد که آمار اشتغال آمریکا، که بهتر از پیش‌بینی‌ها بوده، احتمال کاهش سریع نرخ بهره توسط فدرال رزرو را کمرنگ کرده و به نوبه خود باعث کاهش قیمت طلا شده است. همچنین، خرید طلا توسط چین، که بزرگترین خریدار این فلز گرانبها است، در ماه مه کاهش یافته است.

کاهش 80 دلاری ارزش طلای جهانی

امروز، قیمت هر اونس طلا با کاهشی ۳.۴۶ درصدی به ۲۲۹۳ دلار و ۷۸ سنت رسیده و قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک نیز با کاهشی ۲.۷۶ درصدی به ۲۳۲۵ دلار رسیده است.

در طول هفته گذشته، قیمت طلا حدود ۱ درصد کاهش یافته و این سومین کاهش متوالی هفتگی است.

وزارت کار آمریکا اعلام کرده که تعداد شاغلین بخش غیر کشاورزی در ماه مه با ۲۷۲ هزار نفر افزایش یافته، در حالی که پیش‌بینی‌ها برای افزایش ۱۸۵ هزار نفری بود.

این داده‌ها ارزش دلار را افزایش داده و خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزها گران‌تر کرده است.

بازرگانان اکنون تخمین می‌زنند که نرخ بهره فدرال رزرو تا پایان سال جاری میلادی ۳۷ واحد کاهش یابد، که کمتر از پیش‌بینی قبلی ۴۸ واحدی است. همچنین، انتظار می‌رود که اولین کاهش نرخ بهره در ماه نوامبر به جای سپتامبر صورت گیرد.

نرخ‌های بهره بالاتر هزینه نگهداری طلا را افزایش داده و تمایل به خرید آن را کاهش می‌دهد.

چین، به عنوان بزرگترین مصرف‌کننده طلا، خرید این فلز را پس از ۱۸ ماه رشد متوالی متوقف کرده است.

در میان دیگر فلزات گرانبها، قیمت نقره با کاهشی ۶.۱۴ درصدی به ۲۹ دلار و ۴۴ سنت رسیده و پلاتین نیز با کاهشی ۳.۹۲ درصدی به قیمت ۹۶۷ دلار و ۸۱ سنت معامله می‌شود.

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید