از کجا سکه بخریم بهتره؟ راهنمای جامع خرید و فروش سکه

از کجا سکه بخریم بهتره؟ اگر قصد دارید برای حفظ ارزش پولتان آن را به دارایی امنی تبدیل کنید؛ قطعا خرید سکه را در نظر دارید. اما نمی‌دانید از کجا سکه اصل را با بهترین قیمت خریداری کنید. با ما همراه باشید تا مکان های امنی که می‌توانید از آنجا دارایی خود را به سکه طلا تبدیل کنید، را بشناسید.

دلار یا سکه

با توجه به افزایش تورم در سال های اخیر، افراد تصمیم گرفته اند تا برای حفظ ارزش پولشان، آن را به یک دارایی امن تبدیل کنند. خرید سکه یکی از بهترین گزینه ها برای سرمایه گذاری است و از همین رو افراد زیادی برای کسب سود و حفظ ارزش پولشان به خرید سکه روی می‌آورند.

نکات مهم در هنگام خرید سکه

خرید سکه از یک فروشنده معتبر بسیار حائز اهمیت است. زیرا یک سکه فروشی معتبر تضمینی بر بانکی و غیر تقلبی بودن سکه است. همین امر باعث شده تا افراد در هنگام انتخاب فروشگاه بسیار دقت کنند و حتما سکه را از جایی بخرند که مشخصات و آدرس مغازه بر روی وکیوم آن ثبت شده باشد. همچنین حتما چک کنید که سکه‌های وکیوم شده دارای برچسب هولوگرام باشند.

بیشتر بخوانید: چرا سکه وکیوم پرش شده بخریم؟

همچنین توصیه می‌شود قبل از خرید، از مغازه های مختلفی که در بازار سکه فعالیت دارند، قیمت سکه را جویا شوید تا قیمت لحظه ای دستتان بیاید و با بهترین قیمت یکه را خریداری کنید.  برخی فروشنده‌ها ممکن است از عدم آگاهی خریداران به وضعیت بازار سوءاستفاده کنند و قیمت‌های بالاتری را پیشنهاد دهند.

سکه‌های ضرب شده‌ی سال 1386 معمولاً ارزش بیشتری دارند و در بازار پرطرفدار‌تر هستند. از همین رو گزینه بهتری برای سرمایه گذاری هستند. سکه‌های تاریخی مثل سکه‌های پهلوی به عنوان سرمایه‌گذاری مناسب محسوب نمی‌شوند. آن‌ها بیشتر جنبه‌ی کلکسیونی دارند و به راحتی خرید و فروش نمی‌شوند.

بازار سکه، قوانین و قواعد خاص خود را دارد که برای معاملات موفق باید به آن‌ها آگاه باشیم. هم فروشندگان و هم خریداران باید این قوانین را رعایت کنند تا از بروز تنش‌های ناشی از ناآگاهی یا عدم رعایت این قواعد جلوگیری شود.

نخست، بیایید به بررسی سکه‌فروشان و عرضه‌کنندگان سکه بپردازیم و نکات ضعف و قواعدی که باید رعایت شوند ولی متأسفانه رعایت نمی‌شوند را مورد توجه قرار دهیم.

برخی از سکه‌فروشان در هنگام فروش، سکه‌ها را با پک و برند دیگران به مشتریان عرضه می‌کنند که این امر می‌تواند مشکل‌ساز شود. اگر سکه‌ای بانکی و معتبر نباشد، چگونه می‌توانید اثبات کنید که آن را از فروشنده خاصی خریداری کرده‌اید؟ در صورتی که سکه معتبر نباشد، فروشنده ممکن است ادعا کند که سکه متعلق به او نیست و شما را با ضرری حدود 7 تا 10 میلیون تومان رها کند.

بنابراین، برای یک خرید مطمئن، ابتدا به سکه‌فروشان مجاز و خوشنام اتحادیه مراجعه کنید. هنگام ورود به مغازه، اطمینان حاصل کنید که نام و مشخصات مغازه روی پک سکه نوشته شده باشد. این امر بسیار مهم است زیرا پک و مشخصات فروشنده، هویت و اصالت را به سکه می‌بخشد.

سکه‌های برند هیراد با افتخار اعلام می‌کنند که تمام سکه‌های عرضه شده در بازار، چه به صورت حضوری و چه از طریق اینترنت، پس از اصالت‌سنجی دقیق توسط کادر تخصصی سکه‌شناسان ما، در پک‌هایی با بالاترین استانداردهای امنیتی بسته‌بندی و به مشتریان تحویل داده می‌شوند. سکه‌های ما در سراسر ایران قابل خرید و فروش هستند و ما همواره خریدار سکه‌های خود هستیم.

از کجا سکه بخریم؟

برای خرید سکه باید به سکه فروشی و یا فروشگاه های اینترنتی معتبر که مغازه سکه فروشی به صورت فیزیکی دارند، مراجعه کنید.

مغازه سکه فروشی

برای خرید سکه باید حتما به سکه فروشی مراجعه کنید. زیرا سکه فروش ها تخصص در تشخیص سکه اصل از تقلبی دارند و مدام در حال آپدیت دانش خود هستند. در هنگام خرید سکه حتما مطمئن شوید که سکه فروشی مورد نظر دارای مجوز فروش سکه از اتحادیه طلا و جواهر باشد.

همچنین در هنگام خرید سکه توجه داشته باشید که مشخصات کامل و دقیق مغازه بر روی وکیوم درج شده باشد. در زمان فروش سکه اگر به شما گفتند که غیر بانکی است، شما باید سکه را به همون مغازه ای ببرید که مشخصاتش بر روی وکیوم است. سکه فروش ملزم است که سکه خود را به قیمت سکه اصلی خریداری کند.

فروشگاه آنلاین خرید سکه

با توجه به پیشرفت تکنولوژی و رواج خرید اینترنتی، اکثر مغازه ها در هر صنفی یک سایت اینترنتی برای برای فروشگاه خود دارند و فروش اینترنتی کالا را انجام می‌دهند. در هنگام خرید سکه از سایت حتما به انتها صفحه مراجعه کنید و جواز های فروشگاه اینترنتی را بررسی کنید و از داشتن اینماد آن اطمینان حاصل کنید.

از کجا سکه نخریم؟

طلا فروشی ها و صرافی ها برای خرید سکه مناسب نیستند. زیرا شناسایی سکه بانکی از غیر بانکی، لازمه دانش و تجربه چندین ساله است و طلا فروش ها و صرافی ها تخصصشان در زمینه دیگری می‌باشد. در اصل صرافی ها طلا فروش ها سکه هایی که قبلا از شخص دیگری خریداری کرده‌اند را به شما می‌فروشند و به همین خاطر هیچ مدرک معتبری از جایی که آن سکه آمده است را ندارند.

چرا از سکه هیراد خرید کنیم؟

سکه هیراد به کمک کادر مجرب و حرفه ای خود سکه های بانکی را تشخیص داده و در وکیوم فروشگاه خود به مشتریان عرضه می‌کند. وکیوم سکه هیراد دارای 30 امنیت است که این امر کپی وکیوم هیراد را غیر ممکن می‌کند. همچنین در هر زمان که بخواهید سکه فروشگاه ما را بفروشید، ما آن را از شما با بهترین قیمت میخریم.

بیشتر بخوانید:‌کجا سکه نفروشیم؟

نتیجه گیری

با افزایش حباب سکه تعداد سکه های غیر بانکی که در بازار وجود دارند نیز افزایش یافته است. از همین رو اینکه از کجا سکه را خریداری می‌کنید، بسیار حائز اهمیت است.

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید