بنکداری طلا به چه معناست؟ هر آنچه باید بدانید

بنکدار طلا به کسی گفته می‌شود که طلا را از تولید کننده می‌خرد و به طلا فروشان خرده می‌فروشد. در اصل بنکدار طلا با واسطه بودن میان این دو، طلا را در مقیاس بزرگ خریداری می‌کند و به صورت عمده به فروش می‌رساند.

بنکداری طلا

نقش مهم بنکدار در بازار طلا

شاید تصور کنید که این شغل بسیار ساده است اما بنکدار طلا نقشی بیش از یک واسطه بودن بین تولید کننده و خرده فروش طلا دارد. به طور کلی بازار سکه و طلا، بازار خاصی می‌باشد که و در سکه هیراد شما را با این بازار آشنا می‌کنیم.

فروش طلا

اگر قرار بر این باشد که تولید کننده خود با خرده فروشان طلا در ارتباط باشد، فروش طلا بسیار سخت می‌شود. زیرا تولید کننده فرصتی برای فروش طلا به تک به تک خرده فروشان را ندارد. از همین رو بنکدار طلا نقش مهمی را در این موقعیت ایفا می‌کند. بنکدار طلا را به صورت عمده می‌خرد و به خرده فروشان طلا می‌فروشد و فرآیند خرید و فروش طلا را راحت تر خواهد کرد.

اکثر تولید کنندگان طلا انرژی و زمان کافی ندارند که با بازار ارتباط بگیرند و خرید و فروش با خرده فروشان برایشان سخت است. به همین خاطر بنکدار طلا نقش پلی میان تولید کننده و خرده فروشان را دارد که نه تنها باعث افزایش قیمت طلا نمی‌شود بلکه باعث کمتر شدن قیمت تمام شده برای مصرف کننده می‌شود.

درآمد بنکدار طلا

درآمد بنکدار طلا

احتمالا عنوان و شرایط بنکداری طلا شمارا وسوسه کند و تصور کنید که درآمد این کار از اول بسیار بالا است. اما لازم به ذکر است که هر کاری نیاز به تجربه و تلاش دارد و شغل بنکداری طلا از این قائده مستثنی نیست. شما پس از چند سال فعالیت در این بازار و آشنایی با تولید کنندگان و خرده فروشان می‌توانید به درآمد خوبی دست پیدا کنید.

بنکدار طلا باید در بین تولید کنندگان و خرده فروشان طلا فردی قابل اعتماد و شناخته شده باشد. از همین رو بسیار سخت است که به یک بنکدار طلا شناخته شده تبدیل شوید. درآمد بنکدار طلا بر روی هزینه کارمزد ساخت طلا حساب می‌شود. این درصد، مبلغی ثابت نیست و برای هر بنکدار متفاوت می‌باشد ولی معمولا 20 تا 30 درصد در اجرت هر گرم، سهم بنکدار می‌باشد. اجرت بسته به نوع ساخت، عیار و قیمت روز طلا می‌تواند متفاوت باشد.

نحوه کار بنکدار طلا

بازار طلا از دیگر بازار ها پیچیده تر است. کار کردن در هر بخشی از این بازار نسخه ثابتی ندارد که آن را پیش بگیرید و در آخر به درآمد زیادی دست پیدا کنید. البته یک روند کلی وجود دارد برای افراد تازه کار تا در این بازار جا بی‌افتند و به درآمد برسند. در شغل بنکداری طلا قبل از هر چیزی مهم است که ارتباط خوبی با تولید کنندگان بگیرید. همچنین محصولاتی را که قصد فروششان را دارید، خیلی خوب بشناسید. بنکدار باید از این محصولات به خوبی نگهداری کند و به عرضه برساند. از اصول مهم برای عرضه باید به ارتباط خوب با تولید کننده و خرده فروش طلا و همچنین تبلیغات و بازاریابی مناسب، اشاره نمود.

نتیجه گیری

بنکدار طلا کسی است که از تولید کنندگان طلا را به صورت عمده خریداری می‌کند و به خرده فروشان می‌فروشد. بنکدار نقش بسیار مهمی در بازار طلا دارد. اگر قصد دارید به عوان یک بنکدار طلا شروع به کار کنید، حتما در این زمینه اطلاعات کافی را بدست بیاورید. اگر سوالی در این زمینه دارید در انتها صفحه از ما بپرسید.

 

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید