علت ممنوعیت فروش طلای دست دوم

روز دوشنبه، چهارم تیر ماه رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر اتاق اصناف ایران اعلام کرد: «که هیچ واحد صنفی اجازه فروش طلای دست دوم را ندارد.» این امر به منظور اهمیت و حمایت از تولید کنندگان انجام شده است.

علت ممنوعیت فروش طلای دست دوم

این تصمیم به منظور جلوگیری از ورود آسیب به چرخه تولید و توزیع طلا اتخاذ شده است. همچنین، اتحادیه‌های سراسر کشور می‌توانند با اطلاع‌رسانی و ارسال اخطاریه لازم به واحد‌های صنفی متخلف، اقدام به پلمب و یا ابطال پروانه کسب کنند.

این تدابیر به منظور ساماندهی موضوع فروش طلای دست دوم و جلوگیری از آسیب‌های جدی به تولید طلا در کشور اتخاذ شده‌اند. همچنین، فروشندگان طلای دست دوم می‌توانند رشته شغلی خود را در سیستم به "خرده فروشی طلا" تغییر دهند.

این تغییر رشته شغلی باید طی یک ماه انجام شود؛ در غیر این صورت، بازرسی‌های اتاق اصناف و اتحادیه‌ها نسبت به برخورد با واحد‌های متخلف اقدام خواهند کرد. به علاوه، مردم در زمان خرید طلا باید دقت داشته باشند و از خرید طلای دست دوم خودداری کنند. مصنوعات طلا در انواع مختلف هستند و مردم می‌توانند از طلای با اجرت پایین یا طلای آب شده استفاده کنند. در نهایت، تولید مصنوعات طلا در کشور به قدری ارتقا یافته است که حتی در بخش صادرات نیز می‌توان اقدام کرد.

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید