پیش بینی قیمت طلا تا پایان سال 2025

با توجه به اظهارات اخیر مقامات فدرال رزرو، در صورتی که تورم سالانه در آمریکا از مسیر مورد نظر جروم پاول خارج شود، احتمال دارد که سیاست‌های مالی انبساطی در ماه‌های آینده اتخاذ شوند.

پیش بینی قیمت طلا تا پایان سال 2025

در نتیجه، قیمت طلا که پیش از این با داده‌های تورمی مثبت آمریکا افزایش یافته بود، با تغییر برآوردهای سیاستگذاران به سمت روند نزولی سوق داده شد. با این حال، با توجه به احتمال افزایش نرخ بهره در آینده، شاخص ارزی زیان‌های اخیر خود را جبران کرده و در حال بازگشت به کانال ۱۰۵ واحدی است.

علی‌رغم کاهش تورم نقطه‌ای و هسته‌ای (بدون در نظر گرفتن هزینه‌های انرژی و مواد غذایی) در ماه آوریل به ترتیب به ۳.۴ و ۳.۶ درصد، نگرانی‌ها در مورد روند این شاخص در ماه‌های آینده همچنان پابرجاست. این نگرانی‌ها به حدی است که اکثریت سیاستگذاران فدرال رزرو در آخرین جلسه خود اعلام کردند در صورتی که تورم در ماه‌های آینده دوباره افزایش یابد، افزایش نرخ بهره محتمل خواهد بود. در پی این تحولات، قیمت طلا در بازار جهانی کاهش یافت و به پایین‌ترین سطح ده روزه خود رسید. این فلز گرانبها در ساعت ۱۵ به وقت تهران با قیمت ۲۳۴۰ دلار معامله می‌شود و بار دیگر به نفع دلار آمریکا کنار رفته است.

با کاهش قیمت طلا به پایین‌ترین سطح ده روزه

تحلیلگران بر این باورند که با افزایش نرخ‌ها، سرمایه‌گذاران جهانی از سرمایه‌گذاری در بازار طلا دلسرد شده و به دنبال بازارهای جایگزین خواهند رفت. پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که هند، به عنوان دومین خریدار بزرگ طلا در جهان، واردات خود را تا پایان سال ۲۰۲۴ تا یک‌پنجم کاهش دهد، زیرا نوسانات قیمتی به ناپایداری این دارایی در بلندمدت منجر می‌شود. با این حال، در صورتی که تورم در ماه‌های آتی ادامه‌ی روند نزولی خود را داشته باشد، پاول ممکن است پایان دوره ضدتورمی خود را اعلام کند و نرخ‌های سیاستی را کاهش دهد. در هر صورت، در صورت وقوع هر یک از این رویدادها، طلا واکنش‌های متفاوتی نشان داده و در محدوده قیمتی ۲۳۰۰ تا ۲۴۰۰ دلار نوسان خواهد کرد.

با وجود واکنش منفی اولیه طلا به تصمیمات احتمالی فدرال رزرو، چشم‌انداز بلندمدت این فلز گرانبها همچنان مثبت است و انتظار می‌رود که تا پایان سال ۲۰۲۴، قیمت آن از مرز ۲۶۰۰ دلار عبور کند و رکورد جدیدی را ثبت نماید.

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید