نوسان طلا در بازار جهانی

در روز چهارشنبه، با کاهش نرخ سود اوراق قرضه دولتی آمریکا، قیمت طلا افزایش یافت. با این حال، این رشد قیمت محدود بود، زیرا سرمایه‌گذاران در انتظار اطلاعات اقتصادی جدید از آمریکا هستند تا بتوانند تصمیمات بعدی فدرال رزرو در خصوص سیاست‌های پولی را پیش‌بینی کنند.

نوسان طلا در بازار جهانی

بر اساس گزارش‌های رویترز، قیمت هر اونس طلا با افزایشی معادل ۰.۴۸ درصد به ۲۳۳۸ دلار و ۱۰ سنت رسیده است. همچنین، قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک با رشدی ۰.۴۹ درصدی به ۲۳۵۹ دلار افزایش یافته است.

سود اوراق قرضه ده ساله دولتی آمریکا به پایین‌ترین سطح خود در سه هفته اخیر رسیده، که این امر خرید طلا را برای سرمایه‌گذاران جذاب‌تر کرده است.

گزارش‌های مربوط به بخش خدمات آمریکا قرار است امروز منتشر شوند و بازارها در انتظار گزارش اشتغال آمریکا و داده‌های مربوط به لیست حقوق بگیران بخش غیر کشاورزی هستند که قرار است روز جمعه منتشر شود. این اطلاعات می‌توانند نشانه‌هایی از وضعیت اقتصادی آمریکا ارائه دهند و ممکن است زمان کاهش نرخ بهره را به تأخیر بیندازند.

نرخ بهره بالا هزینه نگهداری طلا را به عنوان دارایی بدون بازده افزایش می‌دهد و میل به خرید آن را کاهش می‌دهد.

خرید آنلاین سکه

شورای جهانی طلا با اشاره به تقاضای بالای بانک‌های مرکزی علی‌رغم قیمت بالای طلا، اعلام کرده است که خرید طلا توسط بانک‌های مرکزی جهان در ماه آوریل به ۳۳ تن رسیده است.

در میان دیگر فلزات گرانبها، قیمت نقره با افزایشی ۰.۷۹ درصدی به ۲۹ دلار و ۸۵ سنت رسیده و پلاتین با کاهشی ۰.۱۵ درصدی به قیمت ۹۹۱ دلار و ۳۷ سنت معامله می‌شود.

 

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید