روز های خلوت بازار ارز و سکه

در بازار ارزی تهران، نوسانات شاخص‌های ارزی به حداقل رسیده است. به جز اسکناس دلار آزاد، که نرخ آن در روز گذشته با کاهش‌های اندک زیر ۱۰۰ تومان مواجه بود، سایر ارزهای مهم بازار تغییر چندانی نداشتند. به نظر می‌رسد که نبود ریسک‌های سیاسی جدید و بهبود درآمدهای نفتی، بازار ارز را در حالتی ثابت نگه داشته است. فعالان بازار بر این باورند که تا پس از انتخابات ریاست‌جمهوری، تغییر محسوسی در بازار رخ نخواهد داد. بازار سکه و طلا نیز در روز گذشته شاهد آرامش بود.

روز های خلوت بازار ارز و سکه

بازار ارز تهران در حالت انجماد به سر می‌برد و نرخ‌ها نوسان قابل توجهی نداشتند. تحلیلگران معتقدند که اخبار و سیگنال‌های منفی، عامل اصلی نوسان نرخ ارز آزاد هستند. افزایش نااطمینانی‌ها نسبت به چشم‌انداز اقتصادی کشور، موجب شده تا افراد برای جلوگیری از ضرر و زیان، به خرید ارز با اهداف غیرتجاری روی آورند، که این امر به نوبه خود تعادل بازار را بر هم زده و به افزایش نرخ منجر شده است. با این حال، پس از پایان مناقشات نظامی با اسرائیل و عدم مشاهده ریسک سیاسی جدید، بازار نسبتاً ثابت مانده است. حتی پس از خبر سانحه هوایی رئیس‌جمهور، فشار افزایشی اولیه در بازار به سرعت فروکش کرد.

تحلیلگران بزرگ‌ترین ریسک سیاسی ماه‌های آینده را انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا می‌دانند. آن‌ها بر این باورند که در صورت انتخاب یک رئیس‌جمهور ضد ایرانی، احتمال افزایش فشارهای اقتصادی از طریق تحریم‌ها وجود دارد، که می‌تواند تمام بازارهای کشور از جمله بازار ارز را تحت تأثیر قرار دهد. این مسئله تا زمان عملیاتی شدن در ابهام است و نمی‌توان چشم‌انداز نرخ ارز را به طور دقیق پیش‌بینی کرد. با این حال، کارشناسان معتقدند که ریسک دیگری در ماه‌های آینده پیش‌بینی نمی‌شود و احتمال دارد که نرخ‌های شاخص‌های ارزی در محدوده‌های کوچک باقی بمانند.

در روز یکشنبه، قیمت دلار آزاد در بازار تهران کاهش یافت. اسکناس دلار آمریکایی که روز شنبه در کانال ۵۹ هزار تومانی قرار داشت، روز یکشنبه با کاهش حدود ۱۰۰ تومانی آغاز به کار کرد و در نهایت به ۵۹ هزار تومان رسید. نوسانات سایر ارزهای شاخص کمتر از دلار بود. قیمت یورو آزاد در بازار عصر یکشنبه بدون تغییر در ۶۴ هزار و ۱۰۰ تومان باقی ماند و قیمت پوند با کاهش ۵۰ تومانی به ۷۵ هزار و ۳۰۰ تومان رسید.

در بازار سکه، قطعات ربع، نیم و تمام سکه طلا نوسانات متفاوتی داشتند. سکه طلا طرح جدید با کاهش ۵۰ هزار تومانی به ۴۰ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان فروخته شد. نیم سکه با افزایش ۱۰۰ تومانی به ۲۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسید و ربع سکه بدون تغییر در ۱۵ میلیون تومان معامله شد.
 

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید