عرضه شمش طلای استاندارد در روز سه شنبه 21 مرداد 1403

با توجه به قوانین پولی و بانکی کشور، نظارت بر معاملات طلا و تنظیم مقررات مربوط به آن بر عهده بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران می‌باشد. به همین خاطر بانک مرکزی با انتشار بخشنامه ای اعلام کرد؛ صادرکنندگانی که تامین ارز آنها از محل ارز حاصل از صادرات خود می‌باشند، ملزم هستند شمش طلای استاندارد وارد شده به کشور را تحویل، عرضه و به فروش برسانند. این امر به منظور رفع تعهد ارزی صادرکنندگان در بستر معاملاتی مرکز مبادله ارز و طلای ایران انجام می‌شود.

حراج شمش طلا چه زمانی شروع می‌شود؟

شمش طلا

حراج شمش طلا راس ساعت 12 ظهردر روز تعیین شده، شروع خواهد شد. لازم به ذکر است که تا قبل از ساعت 16 یک روز قبل حراج، متقاضیان فرصت دارند وجه الضمان را پرداخت کنند. وجه الضمان به ازای هر یک قطعه شمش طلای استاندارد 350 میلیون تومان است.

برای پرداخت مبلغ وجه الضمان باید به بانک ملی ایران، شعبه بانک کارگشایی مرکز و به شماره حساب مرکز مبادله ارز طلای ایران مراجعه شود.

شماره حساب واریز وجه الضمان:

حساب بانکی به شماره: 0366090136006

شماره شبا: IR520170000000366090136006

به نام مرکز مبادله ارز و طلای ایران

نزد بانک ملی ایران – شعبه بانک کارگشایی مرکز

قیمت گذاری حراج شمش طلا به چه صورت است؟

در مرکز مبادله ایران قیمت مبادلات طلا بر مبنای عرضه و تقاضا می‌باشد. بدین معنا که خریداران قیمت پیشنهادی خود را می‌دهند و فروشندگان آن قیمت پیشنهادی را می‌پذیرند.

چه کسانی می‌توانند در حراجی شمش طلا شرکت کنند؟

در حراجی شمش طلا مرکز مبادله ایران تنها فروشندگان عمده شمش طلا که دارای پروانه کسب مجاز معتبر هستند، تولید کنندگان و سازندگان فعال مصنوعات طلا دارای پروانه کسب مجاز و معتبر و همینطور خرده فروشان طلای آب شده دارای پروانه کسب مجاز و معتبر، می‌توانند شرکت کنند.

برای شرکت در حراج چه مدارکی لازم است؟

مدارک لازم جهت شرکت در حراجی شامل:

  • اصل نامه درخواستشرکت در حراج (منتشره در تارنمای رسمی www.ice.ir)
  • اصل کارت ملی
  • اصل پروانه کسب و اصل فیش بانکی واریز وجه الضمان
  • اصل گواهی امضا نزد دفاتر اسناد رسمی به نام مرکز مبادله ارز و طلای ایران
  • آخرین آگهی روزنامه رسمی (ویژه اشخاص حقوقی)

 

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید