آربیتراژ چیست و چگونه می‌توان از آن کسب سود کرد؟

آربیتراژ یکی از مهم ترین اصطلاحات بازار سکه و طلا می‌باشد. برای دریافت سود بالا از سرمایه گذاری در سکه و طلا نیاز است که از مفهموم آربیتراژ شناخت کامل داشته باشید. در ادامه به مفهموم کامل آربیتراژ و نحوه کسب سود از آن پرداخت می‌شود.

آربیتراژ چیست و چگونه می‌توان از آن کسب سود کرد؟

آربیتراژ چیست؟

در علم اقتصاد و مالی آربیتراژ یعنی کسب سود از طریق تفاوت قیمت بین دو یا چند بازار. به عبارت دیگر در بازار های مالی و سرمایه گذاری به دلایل متعدد تفاوت قیمت وجود دارد، آربیتراژگر ها، از این تفاوت قیمت ها کسب سود می‌کنند.

در تمامی بازار ها آربیتراژگر ها وجود دارند و از آنجایی که سکه و طلا نقدشوندگی بالایی دارند، استفاده از آٰربیتراژ سکه و طلا دارای محبوبیت بیشتری است. آربیتراژ گران قصد دارند با ریسک کم و حرکت های اقتصادی درست، بیشترین سود را کسب کنند.

روش های مختلف کسب سود از آربیتراژ

احتمالا این سوال که چه مواردی باعث آربیتراژ سکه می‌شود و به چه روشی می‌توان از آن کسب سود کرد، ذهن شما را درگیر کرده است. در ادامه تمامی روش های کسب سود از آربیتراژ را برایتان آورده ایم.

اختلاف زمانی و آربیتراژ

با یک مثال به درک بهتر شما از آربیتراژ بر اساس اختلاف زمانی می‌پردازیم. برای مثال تصور کنید شما مدتی است که قیمت بازار را زیر نظر گرفته اید. اکنون سکه و یا طلا در موقعیت آربیتراژی خوبی قرار گرفته است، این یعنی اگر شما سر ماه سکه خریداری کنید در آخر ماه می‌توانید سود خوبی از این آربیتراژ به دست بیاورید. برای دریافت حداکثر سود باید به پیش بینی هایی که در مورد سکه و طلا انجام شده نیز دقت کنید.

اختلاف مکانی و آربیتراژ

در این روش آربیتراژگران، سکه و یا طلا را از شهر و یا کشور هایی که قیمت این کالا ها پایین تر است، خریداری می‌کنند و در یک شهر و یا کشور دیگر به قیمت بالاتری می‌فروشند. لازم به ذکر است که واردات طلا به صورت شخصی دارای محدودیت می‌باشد و افراد نمی‌توانند به مقدار زیادی طلا وارد کشور کنند.

آربیتراژ مثلثی

این نوع آربیتراژ برای طلا و سکه نیست و معمولا برای ارز دیجیتال و کالاهای دیگر مورد استفاده قرار میگیرد. در این روش یک ارز به یک کالا و یا یک ارز دیگر تبدیل می‌شود و از طریق تفاوت قیمت ارز اول و دوم می‌توان سود خوبی کسب کرد.

  • آربیتراژ در بازار های مختلف

با ما همراه باشید تا با انواع آربیتراژ در بازار های مختلف مالی آشنا شوید:

  • آربیتراژ سکه

آربیتراژ گران سکه از اختلاف قیمت سکه در زمان ها و مکان های مختلف استفاده کرده تا بتوانند سود بیشتری از حباب سکه دریافت کنند.

  • آربیتراژ طلا

در این نوع آربیتراژ نیز مانند آربیتراژ سکه، از تفاوت قیمت در زمان و بازار های مختلف سود کسب می‌کنند.

  • آربیتراژ رمز ارز

به دلیل بی ثباتی بازار رمز ارز، یکی از محبوب ترین انواع آربیتراژ، آربیتراژ رمز ارز است. آربیتراژ گران یک رمز ارز را از یک صرافی با قیمت پایین خریداری می‌کنند و همان را در یک صرافی دیگر با قیمت بالاتری ه فروش می‌رسانند. به دلیل محدودیت زمانی نداشتن بازار رمز ارز، می‌توان سود خوبی از این بازار کسب کرد.

انجام آربیتراژ در ایران

از آنجایی که شرایط اقتصادی بی ثباتی در ایران وجود دارد، آربیتراژ گرانبا روش های زیر سود خوبی از آربیتراژ به دست می‌آورند.

آربیتراژ ارزی: افراد ارز دولتی را به قیمت پایین خریده و در بازار آزاد به قیمت بالاتری به فروش می‌رسانند.

آربیتراژ سکه: کسب سود از طریق اختلاف قیمت سکه در شرایط زمانی و مکانی مختلف.

 

 

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید