طلا بخریم یا سکه؟ کدام بهتر است؟!

طلا بخریم یا سکه؟! اگر سرمایه ای دارید و در شرایط اقتصادی امروز می‌خواهید پول خود را بر روی دارایی مطمئنی سرمایه گذاری کنید اما بین طلا و سکه گیر کرده اید. با ما همراه باشید تا مزایا و معایب هر یک را به طور جداگانه بررسی کنیم.

خرید سکه طلا

امروزه با توجه به شرایط اقتصادی کشور، مهم است که در دارایی سرمایه گذاری کنیم تا ارزش پولمان حفظ شود. طلا و سکه دو دارایی محبوب بین عموم مردم برای سرمایه گذاری است. محبوبیت این دو به دلیل این است که به دانش خاصی نیاز ندارید برای سرمایه گذاری. معمولا افراد بین دو گزینه انتخابی طلا و سکه به مشکل می‌خورند و نمی‌دانند سرمایه گذاری بر روی کدام یک بهتر است. ما در ادامه مزایا و معایب هر یک را بررسی کرده ایم. بررسی مزایا و معایب طلا و سکه به شما کمک می‌کند که با توجه به نیازتان تصمیم درست بگیرید.

خرید آنلاین تمام سکه طلا بانکی طرح امامی

مزایا سرمایه گذاری در سکه

سرمایه گذاری در سکه

سکه نوعی از طلا است ولی سرمایه گذاری هر کدام کاملا متفاوت است. از مزایای سرمایه گذاری در سکه می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

روند صعودی سکه: با توجه به بررسی های انجام شده بر روی آمار های سکه، طی چند سال اخیر سکه روند صعودی خیلی خوبی را در پیش گرفته است.

سودسازی کوتاه مدت: سکه علاوه بر روند صعودی که دارد، می‌تواند در دوره کوتاه مدت هم بسیار سود ساز باشد.

خرید و فروش آسان:‌ شما سکه را در هر زمان که بخواهید می‌توانید خریداری نموده و یا به فروش برسانید. زیرا تقاضا برای آن بسیار بالا است.

تنوع قیمت: از آنجایی که سکه دارای تنوع قیمتی بالا است، شما می‌توانید حتی با سرمایه اندک نیز سکه خریداری کنید.

ثبات قیمت: سکه در برابر نوسانات اقتصادی مثل تورم و رکود ارزش خودش را حفظ می‌کند. به همین دلیل می‌توانید با اطمینان خاطر سرمایه خود را در این دارایی قرار دهید.

تاثیر پذیری کم از اخبار و اتفاقات اخبار و رویداد های داخلی تاثیر خیلی کمی بر روی قیمت سکه دارد. سکه معمولا تحت تاثیر اخبار و اتفاقات جهانی قرار دارد.

امنیت بالا: از آنجایی که سکه جنبه مصرفی ندارد، کمتر در معرض دید افراد است. در نتیجه احتمال ربوده شدن و یا گم شدن آن بسیار کم و حتی در حد صفر می‌باشد. از همین رو سکه از امنیت بالایی برخوردار است.

دارایی فیزیکی: سکه یک دارایی فیزیکی است به این معنا که قابل لمس هست و می‌توان آن را دید. درست برخلاف برخی دارایی ها مانند سهام شرکت و یا رمز ارز ها.

دارای ویژگی حریم خصوصی: از آنجایی که سکه یک دارایی فیزیکی است، می‌توان آن را در هر جایی که می‌خواهید نگه داری کنید.

معایب سرمایه گذاری در سکه

سرمایه گذاری در سکه مزایای بیشماری دارد که در بالا به تعدادی از آن ها اشاره شد. از معایب آن می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

فاقد جنبه مصرفی:‌ سکه جنبه مصرفی ندارد و باید از آن در مکانی محافظت کرد. البته این مورد یک مزایا محسوب می‌شود، به دلیل اینکه سکه جنبه مصرفی ندارد، امنیت بالایی دارد که قبل تر به آن اشاره شد.

فاقد درآمد زایی ثابت: سرمایه گذاری در سکه دارای سود قابل توجهی هم در کوتاه مدت و هم در بلند مدت است ولی نمی‌توان از آن برای درآمد زایی ثابت استفاده کرد.

مزایا سرمایه گذاری در طلا

سرمایه گذاری در طلا نیز دارای مزایای زیادی می‌باشد که در ادامه به آن ها پرداخته ایم:

ثبات قیمت: ارزش طلا ذاتی می‌باشد و اگر قیمت آن کاهشی شود، بعد یک مدت کوتاه دوباره ارزش خود را به دست می‌آورد.

دارای ارزش جهانی: طلا به عنوان فلزی با ارزش در جهان شناخته شده است و از همین رو شما به راحتی می‌توانید آن را بفروشید.

دارای جنبه مصرفی: طلا دارای تنوع بسیار زیادی است که می‌توانید به صورت گردنبند، گوشواره و... آن را تهیه کنید و استفاده کنید.

معایب سرمایه گذاری در طلا

امنیت پایین: از آنجایی که طلا یک دارایی فیزیکی و دارای جنه مصرفی است، احتمال به سرقت رفتن و یا گم شدن آن بسیار بالا می‌باشد. از همین رو امنیت پایینی دارد.

فاقد ویژگی درآمدزایی: طلا در بلند مدت می‌تواند سود ده باشد، در کوتاه مدت طلا هیچ سودی ندارد.

نتیجه گیری

در این مقاله مزایا و معایب طلا و سکه را با هم بررسی کردیم و فهمیدیم مزایا سرمایه گذاری در سکه به مراتب خیلی بیشتر از سرمایه گذاری در طلا است. اگر وجه نقد دارید و می‌خواهید آن را به یک دارایی با ارزش تبدیل کنید، با کارشناسان ما تماس بگیرید تا به شما راهنمایی های لازم را بکنند و بتوانید با خیال راحت با توجه نیاز هاتون بتوانید سکه مناسب خود را خریداری کنید.

نویسنده: عاطفه لطفی

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید