سکه گرمی یا پارسیان؟ کدام برای سرمایه گذاری بهتر است؟

سکه گرمی یا پارسیان؟ کدام بهتر است؟ اگر قصد خرید سکه برای هدیه دادن و یا سرمایه گذاری را دارید، احتمالا بین این دو سکه مردد هستید. به طور کلی جواب این سوال بستگی به میزان هزینه ای که می‌خواهید کنید دارد. ما در این مقاله قصد داریم مشخصات، مزایا و معایب هر کدام را به طور جداگانه بررسی کنیم. تا انتها مقاله همراه ما باشید.

بیشتر بخوانید:‌ انواع سکه طلا 

سکه گرمی بانک مرکزی

سکه گرمی

 

سکه گرمی با وزن تقریبی یک گرم از سال 1389 وارد بازار شد و به دلیل وزن کم و مقرون به صرفه بودن، گزینه مناسبی برای هدیه دادن است و هم گزینه مناسبی برای پس انداز. درست است که سکه گرمی شباهت زیادی به سکه پارسیان دارد اما به دلایلی، سکه گرمی گزینه مناسب تری برای سرمایه گذاری در مقایسه با سکه پارسیان است.

 

 

 

قیمت کم سکه گرمی باعث شده تا افراد با سرمایه های کم هم بتوانند وارد بازار مالی شوند و سرمایه خود را تبدیل به دارایی با ارزشی کنند و ارزش پول خود را در مقابل تورم حفظ کنند. به دلیل سال ضرب آن افراد کمی با این سکه آشنا هستند، زیرا سکه گرمی جدیدترین نوع سکه طلا است.

وزن و عیار سکه گرمی

وزن دقیق سکه گرمی، 1.01 گرم و عیار آن در مقیاس طلای 24 عیار 900 در 1000 معادل 21.6 است.

آیا سکه گرمی برای سرمایه گذاری مناسب است؟

سکه گرمی با توجه به عیار بالا و قیمت مناسبی که دارد، گزینه بسیار مناسبی هم برای سرمایه گذاری و هم برای هدیه دادن است. لازم به ذکر است که برای سود حداکثر باید سرمایه گذاری صحیح در زمان مناسب انجام دهید.

سکه پارسیان

سکه پارسیانسکه های پارسیان در بازار بسیار شناخته شده هستند، از همین رو دارای محبوبیت زیادی هستند. سکه های پارسیان گزینه مناسبی برای سرمایه گذاری های بزرگ نیستند، اما یک انتخاب محبوب و مقرون به صرفه برای هدیه دادن و پس انداز های کم است. سکه پارسیان در وزن های کم تولید می‌شود و در سال های اخیر تولید آن بسیار افزایش یافته است. وزن کم سکه پارسیان باعث شده تا افراد با سرمایه اندک نیز بتوانند وارد بازار طلا شوند.

سکه پارسیان در وزن های متفاوت

سکهعیاروزن (گرم)
پارسیان 50 سوتی180.50
پارسیان 100 سوتی180.100
پارسیان 150 سوتی180.150
پارسیان 200 سوتی180.200
پارسیان 250 سوتی180.250
پارسیان 300 سوتی180.300
پارسیان 400 سوتی180.400
پارسیان 500 سوتی180.500
پارسیان 1 گرمی181
پارسیان 1.5 گرمی181.5
پارسیان 2 گرمی182

 

آیا سکه پارسیان برای سرمایه گذاری گزینه مناسبی است؟

با توجه به اینکه سکه های پارسیان در عیار و وزن های متفاوتی عرضه می‌شود، انتخاب مناسبی برای هدیه دادن و پس انداز کم است و برای سرمایه گذاری گزینه مناسبی نیست.

تفاوت سکه گرمی با سکه پارسیان

سکه های پارسیان در اصل سکه نیستند، آن ها نوعی طلا هستند که به شکل سکه ساخته و روانه بازار شده اند. سکه های پارسیان در وزن های متفاوتی درست برخلاف سکه گرمی که همه دارای 1.01 گرم وزن هستند، به بازار عرضه می‌شوند. سکه های گرمی دارای عیار بالا 22 یا 900 بوده که توسط بانک مرکزی ضرب  و عرضه می‌شوند. اما سکه های پارسیان توسط اصناف دارای مجوز اتحادیه در با عیار 18 در وزن های متفاوت ساخته و به بازار عرضه می‌شوند.

نتیجه گیری

قبل از سال 1389 سکه های پارسیان بسیار بین افراد محبوب شده بود زیرا گزینه مقرون به صرفه تری نسبت به طلا است. ازهمین رو افراد برای حفظ دارایی خود به خرید سکه پارسیان روی آوردند و تقاضا برای خرید آن افزایش یافت. سکه های گرمی از سکه های پارسیان متمایز هستند و برای سرمایه گذاری به دلایلی که پیش تر ذکر شد، مناسب تر می‌باشند. اگر قصد سرمایه گذاری بزرگی را دارید، بهترین گزینه برای شما سکه گرمی می‌باشد. سکه پارسیان برای هدیه دادن و پس انداز های کوچک انتخاب بهتری است.

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید