سکه یا طلای دست دوم؟ کدام یک برای سرمایه گذاری بهتر است؟

زمانی که قصد سرمایه گذاری در طلا را دارید، گزینه های زیادی برایتان وجود دارد. دو مورد از این گزینه ها سکه طلا و طلای دست دوم است که در هنگام سرمایه گذاری ممکن است این سوال سکه یا طلای دست دوم ذهن شما را درگیر کند. باید بگوییم اینکه کدام دارایی برای شما مناسب است، به موارد مختلفی از جمله میزان ریسک پذیری شما، میزان سرمایه ای که دارید و مدت زمانی که قصد سرمایه گذاری دارید؛ بستگی دارد. ما در این مقاله قصد داریم تفاوت هایی که این دو دارایی با هم دارند، بپردازیم. با ما همراه باشید تا بتوانید بهترین گزینه را برای سرمایه گذاری انتخاب کنید.

سکه بخرم یا طلای دست دوم؟

سکه یا طلای دست دوم

کسانی که قصد دارند از طلا برای مصارف زینتی استفاده کنند و در عین حال اجرتی برای طلا پرداخت نکنند؛‌ قطعا طلای دست دوم گزینه بهتری برایشان است. شما می‌توانید هر چه قدر که می‌خواهید طلای دست دوم خریداری کنید و هی چ محدودیتی برای خرید وجود ندارد.

از آنطرف اگر تنها قصد سرمایه گذاری دارید و می‌خواهید میزان تقلب در خرید طلای خود را به حداقل برسانید، سکه بهترین گزینه برای شما است. لازم به ذکر است از آنجایی که بانک مرکزی سکه های طلا را ضرب می‌کند، آن‌ها دارای اعتبار بیشتری بوده و نقدینگی در آن‌ها نیز بالا تر است.

سکه هیراد پیشنهاد می‌کند اگر به دنبال کسب سود بیشتری هستید، بر روی سکه طلا سرمایه گذاری کنید.

مقایسه سکه با طلای دست دوم

سکه طلا هیراد

در ادامه سکه و طلای دست دوم را از زوایای مختلفی بررسی و با هم مقایسه می‌کنیم.

  • اعتبار

از آنجایی که سکه طلا زیر نظر بانک مرکزی ضرب و به بازا عرضه می‌شود، دارای اعتبار بیشتری نسبت به طلای دست دوم است. لازم به ذکر است وکیوم سکه توسط سکه فروشی نیز به اعتبار اون افزوده است.

بیشتر بخوانید: پیش بینی قیمت سکه

  • میزان نقدشوندگی

با توجه به بررسی های انجام شده بر روی میزان نقدشوندگی سکه و طلای دست دوم، باید بگوییم که سکه طلا به راحتی در بازار خرید و فروش می‌شود. این بدان معناست که هر زمان نیاز به پول داشتید و یا قصد داشتید سکه های خود را بفروشید، می‌توانید به راحتی سکه هایتان را به پول نقد تبدیل کنید. در مقابل هنگام فروش طلای دست دوم ممکن است به مشکل بر بخورید و نتوانید آن را نقد کنید.

  • میزان سود

تحولات سیاسی و اقتصادی ب روی سکه زودتر از طلای دست دوم تاثیر می‌گذارد و تصمیمات حاکمیت بر روی بازار سکه خیلی تاثیر گذار تر است. از همین رو اخبار باعث بالا رفتن قیمت سکه می‌شود و اصطلاحا به آن حباب سکه گفته می‌شود. طلای دست دوم دیر تر تحت تاثیر اخبار و تحولات سیاسی و اقتصادی قرار می‌گیرد. از همین رو در سکه طلا می‌توانید در کوتاه مدت میزانت سود بیشتری کسب کنید.

  • محدودیت خرید و فروش

هیچ گونه محدودیت خرید و فروشی برای سکه و طلای دست دوم وجود ندارد و شما می‌توانید هر میزان که می‌خواهید آن ها را بخرید و بعدا بفروشید.

  • مقدار مورد نیاز

شما می‌توانید با هر مقدار سرمایه ای که دارید سکه و یا طلای دست دوم خریداری کنید. حتی با سرمایه اندک، هم می‌توانید سکه های یک گرمی بانک مرکزی و هم طلا با گرم پایین خریداری کنید.

  • قابلیت استفاده

اگر طلای دست دوم خریداری کنید، می‌توانید از آن برای مصارف زینتی استفاده کنید. اینگونه هم سرمایه گذاری کرده اید و هم زیورآلات خریده اید. اما از سکه نمی‌توان استفاده ای کرد و تنها باید در مکانی امن از آن نگهداری کنید.

نتیجه گیری

با توجه به مقایسه ای که انجام شد حالا می‌توانید با توجه به بودجه و مدت زمانی که قصد سرمایه گذاری دارید، دارایی مورد نظر خود را انتخاب کنید. اما در نظر داسته باشید که برای خرید هر کدام به مغازه و فروشنده معتبری مراجعه کنید.

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید