خرید سکه هدیه

احتمالا برایتان پیش آمده است که بخواهید برای دوست، آشنا، همسر و یا همکار خود سکه هدیه بخرید. از آنجایی که سکه تنوع زیادی دارد، ممکن است سردرگم شوید که کدام نوع سکه برای هدیه دادن مناسب شما است. در ادامه به انواع سکه برای هدیه خواهیم پرداخت، با ما همراه باشید تا با ویژگی های ظاهری آن ها و قیمت هر یک آشنا شوید.

سکه طرح جدید

انواع سکه برای هدیه

برای اینکه بتوانیم بهترین سکه را خریداری کنیم، لازم است که تمامی سکه های طلا را بشناسیم و با ویژگی های ظاهری آن ها آشنا شویم. انواع سکه برای هدیه شامل:

  1. سکه تمام بهار آزادی (طرح قدیم)
  2. سکه تمام امامی (طرح جدید)
  3. نیم سکه
  4. ربع سکه
  5. سکه یک گرمی بانک مرکزی
  6. سکه پارسیان

برای اطلاعات بیشتر در این باره، توصیه می‌شود مطلب انواع سکه طلا را بخوانید.

  • سکه بهار آزادی یا طرح قدیم برای هدیه

سکه هدیه بهار آزادی از سال 1358 تا سال 1370 ضرب و به بازار عرضه شده است. روی سکه تصویر حرم امام رضا و عبارت (بهار آزادی) و در پشت سکه نام علی و عبارت (بانک مرکزی ایران) درج شده است. سکه هدیه بهار آزادی در سه نوع سکه تمام، سکه نیم و ربع سکه به ترتیب وزن 8.133، 4.066 و 2.033 ضرب و به بازار عرضه شده.

  • سکه امامی (طرح جدید) برای هدیه

از سال 1370 به بعد سکه های طلا با طرح جدید ضرب شدند. روی سکه طرح حرم امام رضا و پشتش تصویر امام خمینی درج شده. عیار و وزن سکه های امامی با سکه های بهار آزادی یکی است و درست مانند سکه طرح قدیم دارای سه نوع تمام، نیم و ربع می‌باشد. لازم به ذکر است از سال 1386 به بعد بر روی سکه های امامی تاریخ سال 1386 درج شد، برای مثال سکه هایی که در سال 1402 ضرب شدند تاریخ سال 86 بر رویشان درج شده است.

  • سکه یک گرمی بانک مرکزی برای هدیه

سکه های یک گرمی بانک مرکزی از سال 1390 به بازار عرضه شدند. عیار این سکه ها مانند عیار سکه امامی و بهار آزادی 22 است و وزنش 1.01 گرم است. طرح این سکه ها درست مانند سکه های امامی می‌باشد.

  • سکه پارسیان برای هدیه

سکه های پارسیان دارای یک طرح خاص نیستند. در اصل سکه های پارسیان توسط بانک مرکزی ضرب نمی‌شوند و هر کسی می‌تواند از اتحادیه طلا و جواهر مجوز ساخت دریافت کند و شروع به ساخت سکه های پارسیان در وزن های متفاوت کند. تفاوت اصلی این سکه ها با سکه هایی که بانک مرکزی ضرب می‌کند در عیارشان است. سکه های پارسیان 18 عیار هستند. وزن سکه های پارسیان از 50 سوت شروع می‌شود.

نکات هنگام خرید سکه برای هدیه

در هنگام خرید سکه باید بودجه، ارزش و کیفیت کالایی که می‌خواهید بخرید را در نظر بگیرید.

بودجه: از آنجایی که سکه در وزن های متفاوتی در بازار وجود دارد، شما با هر مقداری که برای هدیه می‌خواهید هزینه کنید می‌توانید سکه بخرید.

مغازه معتبر: حتما برای خرید سکه به یک سکه فروشی معتبر مراجعه کنید. توصیه می‌شود از صرافی ها و طلا فروشان سکه نخرید و تنها به مغازه سکه فروشی مراجعه کنید. زیرا صراف ها و طلا فروش ها به دلیل اینکه تخصصی در شناسایی سکه ندارند ممکن است سکه تقلبی خریداری کرده باشند و به شما همان سکه را بفروشند.

حباب سکه:‌ زمانی که سکه با قیمتی بیش از ارزش طلای خود معامله می‌شود، به آن ارزش معاملاتی حباب سکه می‌گویند. توصیه می‌شود هرچه حباب سکه کمتر بود، خرید خود را انجام دهید.

برای اطلاعات بیشتر در این باره توصیه می‌شود مطلب حباب سکه را بخوانید.

چه سکه ای برای هدیه بخرم؟

سکه تمام

حالا که با تمامی سکه ها برای هدیه دادن آشنا شدید می‌توانید با توجه به مقدار پولی که می‌خواهید هزینه کنید، سکه هدیه خود را بخرید.

خرید آنلاین سکه

نتیجه گیری

در این مقاله با انواع سکه طلا برای هدیه دادن آشنا شدید. سکه طلا در وزن های متفاوتی در بازار وجود دارد و شما با هر مقدار بودجه می‌توانید سکه مورد نیاز خود را خریداری کنید. سکه هیراد انواع سکه را با تضمین بانکی بودن به فروش می‌رساند و همچنین در هنگام فروش سکه هیراد با بهترین قیمت سکه هایتان را می‌خرد.

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید