عرضه گسترده سکه در حراج سکه طلا روز دوشنبه 11 تیر!

طبق اعلامیه مرکز مبادله طلا و ارز ایران، روز دوشنبه تاریخ 11 تیر ماه سال 1403 عرضه گسترده انواع سکه طلا آغاز می‌شود. 

تاریخ برگزار شده حراج سکه طلا

 

حراجی اولحراجی دومحراجی سومحراجی چهارمحراجی پنجمحراجی ششمحراجی هفتمحراجی هشتمحراجی نهمحراجی دهم
13 اسفند 140216 اسفند 140219 اسفند 140220 اسفند 140221 اسفند 140222 اسفند 140223 اسفند 140226 اسفند 140227 اسفند 140227 فروردین 1403

 

حراجی یازدهمحراجی دوازدهمحراجی سیزدهمحراجی چهاردهم
17 اردیبهشت140321خرداد 14034 تیر 140311 تیر 1403

 

خرید آنلاین ربع سکه طلا بهار آزادی

 

عموم مردم می‌توانند در این حراجی شرکت نموده و برای خرید سکه طلا ضرب سال 1386، قیمت های پیشنهادی خود را اعلام کنند. با توجه به گفته کارشناسان، اگر این حراجی تاثیر مثبتی در سامان دهی بازار طلا داشته باشد، یک قیمت تعادلی تعیین می‌شود، اطلاع رسانی دقیق و برگزاری حراج با کمترین مشکل انجام شده است.

 

رئیس کل بانک مرکزی، محمد رضا فرزین در اواخر دی ماه سال 1402 اعلام کرد که یک بسته طلایی برای مدیریت کنترل بازار سکه و طلا برنامه ریزی شده است. بخشی از این بسته مربوط به حراج شمش طلا توسط مرکز مبادله بوده که اولین مرحله آن در 27 دی ماه 1402 انجام شد.

با توجه به گفته های رئیس بانک مرکزی، محمد رضا فرزین سکه های جدید بدون تاریخ با طرح جدید عرضه می‌شود که هدف از این کار عرضه طلا به بازار از طریق ضرب سکه جدید و سکه های موجود در مرکز مبادله ارز و طلا است که در سال جاری باعث افزایش ذخایر طلا می‌شود که عرضه سکه های بدون تاریخ به بعدا موکول شد. برای اطلاعات بیشتر در این باره مطلب سکه های تمام جدید بدون تاریخ را بخوانید.

با توجه به اطلاعیه ای که از طرف مرکز مبادله طلا منتشر شده است، عموم مردم می‌توانند پس از ثبت نام و احراز هویت در سایت market.ice.ir، در حراجی سکه طلا شرکت کرده و سکه دریافت کنند. در این حراجی سکه هایی که عرضه می‌شوند، دارای ضرب سال 1386 هستند و ضرب سکه های بدون تاریخ بانک مرکزی، بعدا انجام خواهد شد.

قیمت سکه حراجی بانک مرکزی چقدر است؟

سکه ربع وکیوم شده

با توجه به اطلاعیه های بانک مرکزی و مرکز مبادله، قیمت نهایی برای این سکه ها در نظر گرفته نشده است. از همین رو متقاضیان باید با توجه به قیمت های بازار، قیمت پیشنهادی خود را ثبت کنند. در اصل سفارش کسانی که قیمت های بالا پیشنهاد داده اند، تایید می‌شود و کسانی که قیمت خیلی پایین ثبت کرده اند هیچ شانسی برای دریافت سکه حراجی بانک مرکزی ندارند.

چه کسانی می‌توانند در حراج سکه طلا شرکت کنند؟

در حراج سکه طلا تمامی اشخاص حقیقی با تابعیت ایرانی و سن بالای 18 سال می‌توانند در حراج سکه طلا شرکت کنند.

کارمزد، محل، مهلت و نحوه دریافت سکه

در هنگام تحویل سکه، خریدار موظف است به شعبه انتخاب شده در سامانه مبلغ 30 هزار تومان به ازای هر سکه به عنوان هزینه تحویل بپردازد. در صورتی که خریدار در مدت 7 روزه تعیین شده برای دریافت سکه های خود اقدام نکند، باید علاوه بر هزینه تحویل، هزینه انبار داری (14 الی 21 روز کاری) به مبلغ 50 هزار تومان به صورت روزانه به شعبه بانک عامل پرداخت کند.

نتایج خرید سکه سکه حراجی چه زمانی اعلام می‌شود؟

اعلام نتایج حراج سکه

تعداد زیاد ربع سکه

با توجه به اطلاعات منتشر شده از طرف منابع معتبر از ساعت 12 ظهر  تا ساعت 15 همان روز، افراد می‌توانند سفارشات خود را ثبت کرده و از ساعت 15 الی 16 سفارش های نهایی تایید شده و ثبت می‌شوند و کارشناسان قیمت ها را بررسی کرده و پس از آن پیامک های نتایج به افراد ارسال می‌شود. کسانی که بالاترین قیمت را پیشنهاد داده اند سکه دریافت می‌کنند. اگر قیمت ها برابر بودند کسانی که زودتر سفارش خود را ثبت کرده اند موفق به دریافت سکه حراجی می‌شوند.

اگر سکه را تحویل نگیریم چه می‌شود؟

اگر برای تحویل سکه به مدت 21 روز اقدام نشود، معامله به صورت خود به خود در سامانه فسخ می‌شود و وجه معامله بعد از کسر کارمزد خرید و باقی هزینه ها به کیف پول خریدار عودت داده خواهد شد. در صورت فسخ شدن معامله، خریدار تا 180 روز نمی‌تواند در سامانه ثبت سفارش انجام دهد.

نکات مهم خرید سکه حراجی بانک مرکزی

اولین نکته ای که باید در نظر داشته باشید در رابطه با قیمت این حراجی است، درست است که قیمت ها باید توسط متقاضیان پیشنهاد شود اما باید کف و سقفی برای قیمت های پیشنهادی در نظر گرفته شود.

این سیاست زمانی می‌تواند موفقیت آمیز باشد که باعث جمع آوری نقدینگی شود؛ و این تنها زمانی اتفاق می‌افتد که قیمت های پیشنهادی نزدیک باشد. از طرف دیگر هدف از شرکت در حراجی، کسب سود است و از همین رو قیمت پیشنهادی شما باید مقداری کمتر از قیمت بازار باشد.

نکته بعدی نحوه بسته بندی سکه ها است. سکه ها بدون بسته بندی تحویل داده می‌شوند که در این صورت، باید قیمت کمتری پیشنهاد شود.

نتیجه گیری

با اینکه تقاضا برای دریافت سکه حراجی بانک مرکزی زیاد است، اما تعیین قیمت، نحوه تحویل سکه و ... باعث مشخص شدن سرنوشت این سکه ها می‌شود. در انتها مقاله می‌توانید نظر خود را با ما به اشتراک گذاشته و اگر سوالی دارید از ما بپرسید.

نویسنده: عاطفه لطفی

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید