صندوق امانات بانک، مکانی امن برای دارایی های شما

اگر تمامی سرمایه خود را تبدیل به سکه و طلا کرده اید، باید به دنبال مکانی امن برای دارایی های خود باشید. نگه داری از سکه و طلا در خانه اشتباه بزرگی است که اکثر سرمایه گذاران انجام می‌دهند. احتمالا برای امنیت نگه داری سرمایتان به سراغ گاو صندوق بروید، اما باید بگوییم که خرید گاوصندوق های بزرگ مقرون به صرفه نمی‌باشد. اگر گاو صندوق کوچک بخواهید بخرید، به راحتی ربوده می‌شود. از همین رو بهترین مکان برای نگه داری اموال شما صندوق امانات بانک می‌باشد؛ اما چه بانکی بهتر است؟

صندوق امانات بانک

با توجه به شرایط اقتصادی کشور و رابطه بین تورم و قیمت طلا، اکثر ایرانی ها تمامی دارایی های خود را به سکه و طلا و ... تبدیل کرده اند تا بتوانند ارزش سرمایه خود را حفظ کنند. بدانید که نگه داری از اشیا قیمتی مانند انواع سکه کار عاقلانه ای به نظر نمی‌رسد بخصوص اگر این اشیا قیمتی تمامی سرمایه ای باشد که شما با خون و دل در تمام طول زندگی اتان جمع کرده باشید. صندوق امانات بانک مکانی امن و بزرگ است که یک صندوق در آن به شما اختصاص می‌یابد.

چطور یک صندوق امانات از بانک بگیریم؟

شما به راحتی می‌توانید یک صندوق امانات از بانک مورد نظر خود اجاره کنید. برای این کار تنها کافی است شناسنامه، کارت ملی و عکس سه در چهار خود را به نزد یکی شعب بانک مورد نظر ببرید و صندوق امانت خود را اجاره کنید. برای یافتن شعبی که این خدمات را ارائه می‌دهند به وبسایت هر بانک مراجعه کنید. در شهر های پر جمعیت معمولا صندوق امانات در شعبه مرکزی بانک ها قرار دارد. شرایط ارائه صندوق امانات برای هر بانک متفاوت است، برخی از بانک نها تنها به مشتریان خود و سرمایه دارشان صندوق می‌دهند و برخی از بانک ها حتی اگر حسابی هم در آن بانک نداشته باشید، می‌توانید صندوق امانات دریافت کنید. از همین رو قبل از انتخاب بانک، شرایط دریافت صندوق امانات هر بانک را مطالعه کنید.

بانک هایی که خدمات صندوق امانات را ارائه می‌دهند

بانک هایی که خدمات صندوق امانات را ارائه می‌دهند

هر بانک با توجه به ابعاد صندوق ها، نرخ اجاره و ودیعه صندوق امانات شرایط متفاوتی دارد. همچنین در هنگام انتخاب بانک نیز باید تعداد شعبی که این خدمات را ارائه می‌دهند را مورد بررسی قرار دهید. در ادامه بانک هایی که خدمات صندوق امانات را ارائه می‌دهند را نام برده و شرایط هر کدام را به طور جداگانه توضیح داده‌ایم.

بانک ملی

صندوق امانات بانک ملی در اندازه های متفاوتی ارائه می‌شود و بابت اجاره هر سانتی متر مکعب در سال 10 تومان (تک تومان) باید پرداخت کنید. یعنی برای کوچک ترین صندوق امانت این بانک که ابعاد آن پنج هزار سانتی متر مکعب است، باید 50 هزار تومان سالانه بابت اجاره پرداخت کنید. مبلغ ودیعه برای کوچک ترین صندوق امانت بانک ملی هشت برابر اجاره سالانه است که می‌شود 400 هزار تومان و در پایان قرارداد این مبلغ به شما برگردانده خواهد شد.

صندوق امانات این بانک هیچگونه محدودیتی ندارد و هر چندبار در سال که بخواهید می‌توانید به بانک مراجعه کرده و به صندوق امانات خود سر بزنید. دو کلید برای صندوق امانات این بانک وجود دارد که هر دو به خودتان تحویل داده می‌شود. اگر کلید را گم کنید، باید 10 هزار تومان به علاوه هزینه تعمیر قفل و یا کلید به بانک پرداخت کنید. در شهر تهران 25 تا از شعب بانک ملی دارای صندوق امانات هستند و 37 شهر دیگر نیز شعبه های بانک ملی هستند که خدمات صندوق امانات را ارئه می‌دهند. به طور کلی 68 شعبه از بانک ملی در کشور مجهز به صندوق امانات هستند.

بانک پاسارگاد

بانک پاسارگاد دارای صندوق امانات در سه اندازه کوچک، متوسط و بزرگ که به ترتیب دارای ابعاد 7500 سانتی متر مکعب، 15000 سانتی متر مکعب و 31000 سانتی متر مکعب می‌باشد. برای اجاره صندوق کوچک 600 هزار تومان بابت ودیعه و 75 هزار تومان بابت اجاره سالانه باید بپردازید. برای اجاره صندوق متوسط مبلغ یک میلیون و دویست هزار تومان برای ودیعه و 150 هزار تومان برای اجاره سالانه باید پرداخت کنید. برای اجاره صندوق امانات بزرگ بانک پاسارگاد نیز باید مبلغ دو میلیون و چهارصد و شصت هزار تومان بابت ودیعه و 307 هزار تومان برای اجاره سالانه پرداخت کنید.

این بانک برای جانبازان، معلولان،آزادگان جنگ تحمیلی و خانواده شهدا 50٪ تخفیف قائل می‌شود. شعب این بانک که خدمات صندوق امانات را ارائه می‌دهند در شهر های تهران، تبریز، مشهد، شیراز، اردبیل، رشت، ساری، کرمان، اهواز،دزفول، قشم و شهرکرد می‌باشد.

 

بانک شهر

صندوق امانات بانک شهر نیز درست مانند صندوق امانات بانک پاسارگاد دارای سه اندازه بزرگ، متوسط و کوچک است که ابعاد این صندوق ها به ترتیب 30*50*29.1 سانتی متر، 30*50*14.1 سانتی متر و 50*30*9.1 سانتی متر می‌باشد. برای اجاره صندوق بزرگ باید مبلغ 3500 هزار تومان به عنوان ودیعه و 440 هزار تومان سالانه بابت اجاره پرداخت کنید. ودیعه لازم برای صندوق متوسط این بانک 1700 هزار تومان و اجاره سالانه 210 هزار تومان است. برای اجاره صندوق کوچک 1100 بابت ودیعه و 136 تومان بابت اجاره سالانه پرداخت خواهید کرد. ۴ شعبه در تهران، 2 شعبه در شیراز و یک شعبه در کیش، قزوین و تبریز خدمات مربوط به صندوق امانات را انجام می‌دهند. این صندوق ها دارای 2 کلید و قفل هستند که یکی از قفل ها به دست بانک و یکی به دست مشتری باز خواهد شد.

بانک ملت

صندوق امانات بانک ملت دارای دو نوع مکانیکی و الکترونیکی است و شعب استان های تهران،اصفهان، یزد، سیستان و بلوچستان و قزوین درای نوع مکانیکی در ابعاد مخصوص هستند. صندوق امانات الکترونیکی دارای امنیت بیشتری نسبت به صندوق امانات مکانیکی هستند؛ این نوع صندوق ها در شعب شهر تهران و استان های فارس، آدربایجان شرقی، اردبیل و بوشهر موجود می‌باشد. استفاده از صندوق امانات بانک دارای برخی شروط خاص است که دریافت آن را نسبت به باقی بانک ها سخت تر می‌کند؛ همچنین تنها مشتریان ارزنده امکان استفاده از صندوق امانات بانک ملت را دارند. برخی از این شروط عبارتند از: مناسب بودن ظرفیت مال مشتری، نداشتن چک برگشتی، بدهی غیر جاری و داشتن حساب قرض‌الحسنه جاری بدون دسته چک یا کوتاه مدت عادی. صندوق امانات بانک ملت در سه اندازه کوچک، متوسط و بزرگ می‌باشد. ودیعه و اجاره مورد نظر برای صندوق کوچک به ترتیب 950 هزارتومان و اجاره سالانه 118 هزار تومان می‌باشد. ودیعه برای صندوق متوسط 1570 هزار تومان با اجاره سالانه 197 هزار تومان است. برای صندوق بزرگ نیز 3149 هزار تومان ودیعه و 940 هزار تومان اجاره سالانه نیاز است.

بانک اقتصاد نوین

تنها شش شعبه بانک اقتصاد نوین خدمات مربوط به صندوق امانات را ارائه می‌دهند که سه تا از این شعب در تهران است و سه شعبه دیگر در شهر های تبریز، یزد و آمل می‌باشد. صندوق امانات این بانک در پنج اندازه ارائه داده می‌شود.

بانک سامان

33 شعب از بانک سامان خدمات مربوط به صندوق امانات را ارائه می‌دهند که 19 شعبه آن در تهران و 14 شعبه آن در شهر های دیگر هستند. اگر حتی مشتری بانک سامان هم نباشید باز هم می‌توانید صندوق امانات این بانک را اجاره کنید. صندوق امانات این بانک در ابعاد مختلفی ارائه داده می‌شوند؛ ودیعه لازم برای دریافت این صندوق بسته به ابعاد بین یک تا 3300 هزار تومان است و مبلغ اجاره سالانه بین 130 تا 420 هزار تومان.

بانک آینده

تنها پنج شعبه از بانک آینده خدمات صندوق امانات را ارائه می‌دهند که این شعب در شهر های تهران، تبریز، سمنان، مشهد و یزد قرار دارد. صندوق امانات این بانک در سه اندازه مختلف می‌باشد. نرخ ودیعه و اجاره صندوق امانات بانک آینده در سایت این بانک اعلام نشده.

بانک رفاه

39 شعبه از بانک رفاه خدمات مربوط به صندوق امانات را ارائه می‌دهند که 11 تا از این شعب در تهران هستند. اندازه ابعاد در هر شعبه متفاوت است و بسته به اندازه صندوق نرخ ودیعه و اجاره سالانه تعیین می‌شود.

نتیجه گیری

اگر قصد دارید تمامی دارایی خود را به سکه و یا طلا تبدیل کنید، بسیار مهم است که محل نگهداری آن ها را از قبل برنامه ریزی کرده باشید. صندوق امانات بانک یکی از امن ترین مکان هایی می‌باشد که می‌توانید برای نگهداری سکه های خود انتخاب کنید. 

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید