چه نوع طلایی بخریم که سود بیشتری داشته باشد؟

خرید طلا یک فرصت سرمایه گذاری پر سود در شرایط اقتصادی فعلی می‌باشد. جدا از ایران خرید طلا در کشور های دیگر نیز یک دارایی امن پر سود به حساب می‌آید. از آنجایی که طلا به اشکال مختلفی فروخته می‌شود، ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که چه نوع طلایی بخرید که سود بیشتری داشته باشد. در ادامه انواع سرمایه گذاری در طلا را مورد بررسی قرار داده ایم و بهترین نوع طلا را به شما معرفی کرده ایم.

بهترین نوع طلا برای سرمایه گذاری

از آنجایی که اشکال مختلفی از طلا برای سرمایه گذاری وجود دارد، امکان دارد در هنگام انتخاب سردرگم شوید و نتوانید تصمیم بگیرید که کدام نوع طلا برای شما بهترین گزینه است. از همین رو ما انواع طلا را به طور جداگانه مورد بررسی قرار داده ایم و مزایا و معایب هریک را نام برده ایم.

سکه طلا، بهترین نوع طلا برای سرمایه گذاری

انواع سکه هیراد

یکی از بهترین روش های سرمایه گذاری که سود زیادی را به همراه دارد، خرید سکه طلا است. سکه طلا مالیات و اجرت ندارد و به همین دلیل یکی از بهترین راه ها برای تبدیل دارایی می‌باشد. به دنبال رشد تورم قیمت سکه نیز رشد می‌کند از همین رو سرمایه گذاری در این نوع طلا طرفدار زیادی دارد. انواع سکه برای سرمایه گذاری شامل سکه تمام، نیم سکه، ربع سکه و سکه گرمی می‌شود. همچنین شما می‌توانید در حراج سکه شرکت کرده و تعداد پنج تا سکه کمی ارزان تر از بازار بخرید. در ادامه مزایا و معایب خرید سکه برای سرمایه گذاری پرداخته ایم:

  • مزایا 
  1. دارای سود بیشتر نسبت به طلای نو و دست دوم
  2. دارای سود بالاتر نسبت به تورم در زمان فروش
  3. نداشتن مالیات و اجرت
  4. بهترین گزینه برای سرمایه گذاری بلند مدت به دلیل افزایش قیمت چشمگیر در گذر زمان
  5. کارمز پایین فروشنده
  6. نقدشوندگی بالا
  7. نداشتن محدودیت خرید
  8. امکان خرید با هر مقدار سرمایه
  • معایب
  1. حباب سکه
  2. خطر سرقت

طلای آب شده

طلای آبشده

یکی دیگر از اشکال طلا، طلای آب شده می‌باشد. طلای آب شده در اصل همان طلای دست دوم است که در کارگاه ریخته گری ذوب شده و عیار آن مشخص خواهد شد، این طلای ذوب شده در قالب های مخصوصی قرار می‌گیرد و به عنوان طلای آب شده وارد بازار می‌شود.

نکته: هر قالب دارای یک کد شش رقمی می‌باشد، به همین خاطر در هنگام خرید برای جلوگیری از تقلب آن کد شش رقمی را با اتحادیه چک کنید.

  • مزایا
  1. امکان خرید با سرمایه کم
  2. نداشتن محدودیت خرید
  • معایب
  1. خطر سرقت
  2. تقلب زیاد در طلا و عیار
  3. اطمینان نداشتن از میزان و درجه خالصی طلای آب شده

برای تصمیم گیری درست پیشنهاد می‌شود مطلب «سکه بهتر است یا طلای آب شده» بخوانید.

طلای زینتی و نو

طلای زینتی و نو

طلای زینتی و نو اصلا گزینه مناسبی برای سرمایه گذاری نیستند. زیرا هزینه های مازاد زیادی در هنگام خرید برای آن پرداخت می‌شود از جمله: سود فروشنده، اجرت ساخت، مالیات طلا وزن سنگ های غیر اصل. تمامی موارد ذکر شده سود دهی در بلند مدت را برای شما کم خواهد کرد.

  • مزایا
  1. استفاده از آن به عنوان زیورآلات
  • معایب
  1. سود و بازدهی کم
  2. اجرت بالا
  3. کسر هزینه های جانبی در هنگام فروش

طلای دست دوم

طلای دست دوم

سرمایه گذاری در طلای دست دوم نسبت به طلای نو سود دهی بیشتری دارد، اما در مقایسه با سکه طلا اصلا به صرفه نیست.

  • مزایا
  1. سوددهی بیشتر نسبت به طلا نو
  2. امکان استفاده به عنوان زیور آلات
  • معایب
  1. خطر سرقت
  2. هزینه جانبی زیاد

قبل از سرمایه گذاری بر روی طلای دست دوم پیشنهاد می‌شود مطلب «سکه یا طلای دست دوم» را بخوانید.

شمش طلا

شمش طلا

شمش در اصل همان طلای مذاب است که در قالب های مخصوصی ساخته شده و دارای یکسری اطلاعات از جمله: لوگوی شرکت، کد شناسایی، وزن، عیار و نام شرکتی که آن را تولید کرده است. در یاد داشته باشید که قبل از خرید همه مواردی که ذکر شد را مورد بررسی قرار دهید تا از تقلبی بودن شمش جلو گیری کنید.

شمش طلا دارای عیار 24 است و به شدت از بازار جهانی پیروی می‌کند، از همین رو اکثر سرمایه گذاران از آن به عنوان سرمایه گذاری جهانی یاد می‌کنند. اگر قصد سرمایه گذاری در شمش طلا را دارید، شمش های یک کیلو گرمی بخرید زیرا شمش های 12 کیلو گرمی بسیار گران است و برای همه مناسب نیست.

  • مزایا
  1. معامله و فروش به صورت جهانی
  2. میزان خلوص بالا و عیار 24
  3. دارای ابعاد و وزن دقیق
  • معایب
  1. کارمزد بالا
  2. اجرت بالا
  3. نیاز به سرمایه زیاد
  4. نقدشوندگی کم

سرمایه گذاری غیر فیزیکی در طلا

در طلا به دو روش فیزیکی و غیر فیزیکی میتوان سرمایه گذاری کرد که سرمایه گذاری به طور فیزیکی به مراتب خیلی بهتر از سرمایه گذاری غیر فیزیکی در طلا است. ۴ روش برای سرمایه گذاری غیر فیزیکی در طلا وجود دارد:

  1. خرید سکه در بورس کالا
  2. سرمایه گذاری و خرید ارز دیجیتال با پشتوانه طلا در فارکس
  3. خرید ارز دیجیتال با پشتوانه طلا
  4. صندوق های سرمایه گذاری در طلا

نتیجه گیری

همانطور که گفته شد روش های مختلفی برای سرمایه گذاری در طلا به صورت فیزیکی و غیر فیزیکی وجود دارد. مزایا و معایب هر یک را در نظر بگیرید و بهترین گزینه که با شرایط شما همخوانی دارد را انتخاب کنید. در کل بهترین گزینه برای سرمایه گذاری سکه طلا می‌باشد، زیرا نه اجرت و نه مالیات دارد و دارای نقدشونگی بالایی است. سکه هیراد امکان خرید سکه بانکی را در هر زمان برای شما ایجاد کرده است. شما می‌توانید با هر میزان سرمایه ای که دارید سکه طلا بخرید و در این نوع طلا سرمایه گذاری کنید.

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید