ذره بین یا لوپ سکه شناسی چیست؟

ذره بین سکه یا لوپ سکه یکی از پرکاربرد ترین لوازم برای سکه فروشی ها و کسانی که از سکه کلکسیون تهیه می‌کنند، است. لوپ جزئیات و خراش های روی سکه را واضح تر نشان می‌دهد و تشخیص سکه بانکی از غیربانکی را برای سکه فروشان به مراتب راحت تر می‌کند. لازم به ذکر است که استفاده از از ذره بین در طولانی مدت، باعث تنبلی و ضعیف شدن چشم افراد می‌شود به طوری که دیگر با چشم غیر مسلح نمیتوان جزئیات را بررسی کرد.

سکه طلا

سکه فروش ها توجه به سلیقه و قوت چشمشان، دوربین و یا نزدیک بین بودن چشم، ذربین مخصوص خود را دارند. امروزه ذربین هایی وارد بازار شده است که دارای یک لامپ مخصوص و کوچک نصب شده است که با نوری که بر روی سکه می‌اندازد، می‌تواند دقت هنگام تشخیص را چند برابر کند.

انواع ذره بین یا لوپ سکه شناسی

در ادامه انواع لوپ سکه شناسی که بسیار پرکاربرد هستن را به شما معرفی می‌کنیم:

ذره بین دیجیتالی (میکروسکوپی)

ذره بین دیجیتالی حالت میکروسکوپی دارد و دارای یک صفحه دیجیتال است که افراد می‌توانند با استفاده از آن تغییراتی را اعمال کنند که باعث می‌شود بهتر و با دقت بیشتری مشاهده را انجام دهند. این نوع ذره بین، بیشتر در کمپانی های معتبر و بین المللی و سکه فروشی ها وجود دارد. از مزیت های این نوع لوپ می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • مشاهده دقیق
  • تشخیص دقیق سکه بدون درگیری بیش از حد چشم
  • دارای تنظیمات زوم
  • قدرت زوم بالا
  • اعمال روشنایی به مقدار لازم

ذره بین ایستا

ذره بین ایستا

یکی دیگر از ذره بین هایی که مخصوص تشخیص سکه است، ذره بین ایستا می‌باشد. انواع مختلفی از این ذره بین وجود دارد. لازم به ذکر است که این ذره بین برای بررسی جزئیات ریز مناسب نمی‌باشد. نحوه استفاده از آن: ذره بی در جای خود به طور ثابت قرار گرفته است و برای بررسی، سکه را به زیر ذره بین برده و بالا پایین می‌کنید تا بتوانید کانون عدسی را پیدا کنید. پس از آن می‌توانید بانکی بودن سکه خود را با بررسی جزئیات، تشخیص دهید.

 

ذره بین دستی

ذره بین دستی

این ذره بین ها در همه خانه ها پیدا می‌شود و دارای ضرایب بزرگ نمایی مختلفی هستند. شیشه های این نوع لوپ ها، با درجه های ناخالصی مختلفی ساخته می‌شوند. لازم به ذکر است که سکه شناس های حرفه ای از این نوع ذره بین های استفاده نمی‌کنند.

با توجه به نزدیک بین و یا دور بین بودن چشم و همینطور کانون عدسی، لوپ را در فصله معینی از چشم و سکه را در کانون عدسی ذره بین نگه دارید. اکنون می‌توانید جزئیات را خیلی واضح مشاهده کنید.

ذره بین جیبی

ذره بین جیبی

یکی از پرکاربرد ترین و محبوب ترین لوپ ها بین سکه فروش ها و کلکسیون دار ها، ذره بین جیبی است. از مزایای این نوع ذره بین می‌توان به: ابعاد کوچک، دارا بودن لامپ، قابل حمل در جیب، وزن کم، قدرت زوم بالا و ... اشاره کرد. اکثر سکه فروشان همیشه یکی از این ذره بین ها را در جیب خود دارند.

برای استفاده، ذره بین را به چشم خود بچسبانید و سکه را در فاصله خیلی کمی از ذره بین در کانون عدسی قرار دهید. حالا می‌توانید جزئیات سکه را به راحتی مشاهده کنید و سکه بانکی را از سکه غیربانکی تشخیص دهید.

بیشتر بخوانید: تفاوت سکه بانکی و غیربانکی

ذره بین چشمی

ذره بین چشمی

 

این نوع از لوپ نیز در بین سکه فروشان بسیار رایج است. برای کار با آن تنها لازم است آن را به چشم خود بچسبانید و سکه را به آن نزدیک کنید و بالا و پایین کنید تا سکه در کانون عدسی قرار بگیرد.

 

 

 

 

نویسنده: عاطفه لطفی

لینک کوتاه: B2n.ir/q40135

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید