کجا سکه بفروشیم یا نفروشیم؟

 کجا سکه بفروشیم یا نفروشیم؟ اگر قصد فروش سکه های خود را دارید اما نمی‌دانید کجا آن ها را بفروشید که سرتان کلاه نرود، با ما همراه باشید تا با نکاتی که باید هنگام فروش سکه در نظر داشته باشید، آشنا شوید.

سکه های باز و وکیوم شده هیراد

معمولا برای فروش سکه افراد به طلافروشی ها و صرافی ها می‌روند؛ یا امروزه می‌توانید سکه های خود را در سایت های آنلاین نیز به فروش برسانید. که در نظر داشته باشید که قیمت پیشنهادی طلافروش ها و صرافی ها معمولا پایین تر است و فروش سکه در سایت های آنلاین نیز ریسک های خودش را دارد.

اما فروش سکه به سکه فروشی ها از امنیت بیشتری برخوردار هست و مغازه دار ها پرداختی های سریع تر و ایمن تری را ارئه می‌دهند.

فروش سکه در مقابل باقی طلاها

اول از همه این را بدانید که فروش سکه طلا با فروش طلا و جواهرات بسیار متفاوت است. فروش طلاهایی مانند گوشواره و گردنبند بسیار آسان تر از فروش سکه طلا می‌باشد. شما می‌توانید طلا های خود را به هر مغازه ای به فروش برسانید و یا با دوست و آشنایان خود، معالمه کنید.اما باید توجه کنید مقدار اجرت ساخت طلا و سود فروشنده نیز هنگام خرید به قیمت طلا شما افزوده میشود که موقع فروش محاسبه نمیگردد.

ولی روند فروش سکه های طلا تفاوت زیادی با فروش گردنبند یا گوشواره طلا دارد. فروش سکه های طلا قوانین سرسختانه ای دارد و مراحل فروشش متفاوت است. افراد معمولا سکه را برای سرمایه گذاری خریداری میکنند و دلیل آن این است که ارزش مالی سکه های طلا از جواهرات طلا بیشتر است.

شاید برایتان سوال باشد که چرا یک سکه طلا ۱۰ گرمی با یک تیکه طلای ۱۰ گرمی قیمت متفاوتی دارد. در اصل سکه ها از طلای 22 عیار ساخته می‌شوند ولی عیار طلای جواهرات می‌تواند متفاوت باشد. طلای 22 عیار دارای خلوص بیشتری نسبت به طلای معمولی است.

از آنجایی که سکه طلا دارای ارزش بیشتری نسبت به طلای معمولی است (زیرا از طلای خالص ساخته شده است) ، همیشه با یک قیمت ثابت خرید و فروش می‌شود و تنها تفاوت کمی بین سکه فروشی ها در قیمت آن مشخص می‌شود. قیمت سکه به طور لحظه ای تغییر می‌کند.

شناخت ارزش سکه

از آنجایی که ما چند نوع سکه طلا داریم که از نظر وزن، عیار و اندازه متفاوت هستند؛ برای فروش اول باید به ارزش سکه خود پی ببرید. 

سکه‌های بانکی سکه‌هایی هستند که توسط بانک مرکزی ضرب و توسط بانک‌های دیگر به چرخه اقتصادی وارد می‌شوند. این سکه‌ها دارای اصالت و امنیت بالایی هستند و قیمت آن‌ها بر اساس نرخ روز بازار تعیین می‌شود. سکه‌های بانکی را می‌توانید به عنوان یک سرمایه گذاری امن و پرسود در نظر بگیرید

سکه‌های غیربانکی سکه‌هایی هستند که توسط اشخاص سود جو غیررسمی در کارگاه ها تولید می شوند که پیگرد قانونی دارد و کلا خرید فروش انها ممنوع است.

برای اطلاعات بیشتر مطلب انواع سکه طلا را بخوانید.

اول از همه باید شکل ظاهری سکه را به یک سکه شناس نشان دهید تا او تشخیص دهد که سکه شما اصل هست یا خیر. در مرحله بعد سکه شما را وزن می‌کنند و با توجه به نوع، سکه شما وزن مشخص خودش را دارد و اصالت آن اثبات می‌شود.

سکه را کجا بفروشیم؟

 

ما در سایت سکه هیراد فقط سکه‌های بانکی را به شما ارائه می‌دهیم. ما سکه‌ها را با کمک کادر مجرب و حرفه‌ای سکه هیراد کارشناسی و تایید می‌کنیم و در پک های امنیتی سکه هیراد پرس می‌کنیم. شما می‌توانید از برچسب های امنیتی روی پک سکه و مهر سه بعدی اسم هیراد، اطمینان حاصل کنید که سکه‌ها اصل هستند

شما می‌توانید سکه‌هایی که از ما خریداری نموده اید را در هر زمان و مکانی به مراکز معتبر و با سابقه سکه فروشی در کل ایران بفروشید. شما می‌توانید سکه‌ها را با قیمت روز بازار به سکه فروش‌های حرفه‌ای و مورد اعتماد بفروشید. اما لطفا به طلا فروشی مراجعه نکنید، چون آن‌ها از سکه و سکه فروشی که تشخیص آن کاری تخصصی است، سر در نمی‌آورند.

بعضی از طلا فروش‌ها یا سکه فروش‌های بی‌تجربه ممکن است به شما بگویند که سکه‌های شما اصل نیستند یا قیمت پایین‌تری به شما پیشنهاد دهند. این کار را برای این می‌کنند که بتوانند از شما سکه‌های اصل را با قیمت نادرست بخرند و سود بیشتری کسب کنند. شما نباید به این گونه افراد اعتماد کنید و سکه‌های خود را فقط به مراکز معتبر و با سابقه سکه فروشی بفروشید.

بهترین جا برای فروش سکه کجاست؟

بهترین جا برای فروش سکه 100٪ سکه فروشی است و به غیر مغازه هایی که تخصصشان فقط سکه است به صنف دیگری سکه نفروشی.

چگونه سکه های قدیمی را بفروشیم؟

برای فروش سکه های قدیمی حتما به یک سکه فروشی و یا کلسیون دار مراجعه کنید. تنها این دو صنف می‌توانند اصل بودن سکه قدیمی را تایید کنند و سکه شما را به قیمت روز بخرند. از آنجایی که طلا فروش ها و صرافی ها تخصصی در تشخیص سکه اصل ندارند، ممکن است سکه شما را به درستی تشخیص ندهند و با قیمت پایینی آن را از شما بخرند.

بیشتر بخوانید:‌ تشخیص سکه اصل از تقلبی 

نتیجه گیری 

اگر قصد فروش سکه های خود را دارید حتما به سکه فروشی مراجعه کنید تا به قیمت روز بتوانید محصول خود را بفرشید. سکه هیراد همیشه خرید سکه‌های پک شده خودمان را داریم و خوشحال می‌شویم که دوباره از ما خرید کنید یا به خودمان بفروشید.

نویسنده: عادلی

ابوالفضل عسگری گفت:
دقیقا من هم سکه خریدم چون تجربه نداشتم بردم 2 3 تا طلا فروشی و گفتن که اصلا این سکه بانکی نیست و 5 6 میلیون قیمت کمتری میدادن برای خریدش. واقعا وبلاگ خوبی دارید و برای ما خریداران خیلی آموزنده هستش. پربرکت باشید همیشه
    adeli گفت:
    سپاس از توجه تان جناب عسکری انشااله توکل به خدا تلاش داریم مطالبی بنویسیم که عملا به درد واگاهی مشتریان عزیز مان بخوره وتجربه بهترین خرید وبهترین فروش در تمام ایران داشته و هر نوع مشاوره در مورد سرمایه گذاری و خرید فروش سکه را به خدمت بزرگواران برسونیم.
لیلا گفت:
منم متأسفانه تجربه آقای عسگری رو داشتم ربع سکه که پس انداز کرده بودم خواستم بفروشم گفتن غیر دولتی هستش و ۶/۵ بیشتر نمی ارزه , میشه راهنماییم کنید که کجا بفروشم چون چند تا طلا فروشی و سکه فروشی رفتم نخریدند
لیلا گفت:
منم متأسفانه تجربه آقای عسگری رو داشتم ربع سکه که پس انداز کرده بودم خواستم بفروشم گفتن غیر دولتی هستش و ۶/۵ بیشتر نمی ارزه , میشه راهنماییم کنید که کجا بفروشم چون چند تا طلا فروشی و سکه فروشی رفتم نخریدند
    adeli گفت:
    روز بخیر در مورد راهمنمای کجا بفروشید در مراکز سکه فروشی ها البته نه طلا فروش ها به هیچ عنوان.مشکل کار شما هنگام خرید بوده باید از مراکز معتبر واز همه مهم تر از مغازه ای که خریدی حتما پک ومشخصات ان مغازه رو سکه باشه. وسکه را باید دی تا نظر داد .لطفا اگر دوست داشتی تشریف یبار عملا سکه ها را ببینیم ونظر بدیم.
محمدرضا ساعتچی گفت:
درود بر شما
از مرکز مبادله ایران، سکه بدون پک هولوگرام خریدم، تو بازار کسی نمیخره یا به قیمت نمیخرن ، راهی پیشنهاد میدید که چ باید بکنیم؟
سپاس
    عاطفه لطفی گفت:
    سلام لطفا سکه را به شعبه ما بیاورید ما سکه شما را به قیمت اصلی اش میخریم.

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید